En effektiv arbejdsdag er noget alle arbejdsgivere ønsker. Det kræver selvfølgelig nogle gode ansatte, som er motiverede og kan løse de opgaver de får. Men vi er jo mennesker og kan have gode og dårlige dage eller perioder. Derfor kræver det at man har det godt på arbejdet, for at man derfor kan opretholde sin motivation, selvom det kan være svært i det private. Sidder man i en situation og føler sig nede af en eller anden grund skal man ikke frygte, det er helt normalt. Vi kigger i denne artikel på nogle tips man kan følge, som forhåbentlig vil kunne øge eller opretholde din effektivitet på arbejdspladsen.

 

To-do liste

En rigtig god start på dagen kræver noget god og sund morgenmad, og måske en lille aktivitet eller to til at kickstarte ens hjerne til dagen. Derfor kan det være en super ide at skrive en liste over de ting man skal sørge for på dagen. Denne liste kan hjælpe med at nå sine mål og dermed have en høj effektivitet på arbejdspladsen.

 

Forberedelse

Det handler også om at kunne forudse en smule af dagens forløb. Forbered dig på de opgaver du ved du skal foretage dig, men kig også på de uforudsete ting der kan opstå. Har du forberedt dig bare en smule på de ting der kan gå galt, så har du derigennem allerede måske en løsning på plads. Et eksempel kan være at skulle foretage sig en erhvervsflytning og man har forberedt de vigtigste ting der skal flyttes først. Her kan man tage højde for hvis nu ikke der er plads til det hele på en gang, om hvad der så skal med først. 

 

Mål

Du kan med fordel starte dagen med en lille liste over de ting du skal sørge for, og hermed fastlægge nogle mål der skal opnås. Sørg for at de er realistiske, så du ikke overgår dine færdigheder.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *