Annoncørbetalt indhold
Digital marketing og ikke mindst SEO udvikler sig konstant. Af den grund er det vigtigt, at du holder dig opdateret, hvis du arbejder med organisk trafik på Google. Hvis du blot holder fast i, hvad der virkede engang, vil du hurtigt blive overhalet af dem, der følger udviklingen.
Læs med her, og bliv klogere på udviklingen inden for SEO.
Brugeroplevelsen bliver vigtigere
Den første ting, der bliver vigtigere og vigtigere, er brugeroplevelsen på din hjemmeside. Google har selv udtalt, at dette bliver en vigtigere rangeringsfaktor i fremtiden.
En god brugeroplevelse dækker over flere ting. Hvis man tager et kig på Core Web Vitals, handler det især om hjemmesidens hastighed. Det vil sige, at din rangeringer blandt andet vil blive påvirket af, hvor hurtigt de vigtigste elementer på en landingside indlæses. Herudover vurderes hjemmesiden også, hvor hurtigt brugerne kan begynde at interagere med siden.
Herudover bør du sørge for, at din hjemmeside er mobilvenlig. Det er forskellige fra branche til branche og fra produkt til produkt, men en væsentlig andel af søgninger vil stort set altid komme fra mobilenheder. Af den grund giver det ikke mening, at du kun optimerer din hjemmeside mod desktop søgninger.
Indholdet skal prioriteres
Engang var det muligt at rangere højt uden det vilde indhold på hjemmesiden – sådan er det ikke længere. Slet ikke på konkurrenceprægede søgeord.
Af den grund bør du prioritere dit indhold. Hvis dette ikke er lige så godt eller bedre end din konkurrenters, vil du have umådeligt svært ved at overhale dem i søgeresultaterne.
Godt indhold kan også være med til at påvirke brugeroplevelsen i den positive retning. Det ses blandt andet ved, at dine besøgende bliver på din hjemmeside i længere tid, da du rent faktisk tilbyder dem indhold, der matcher deres søgning, og som gør dem klogere.
Få hjælp fra professionelle
Hvis du har svært ved at finde ud, hvor du skal starte, kan du kontakte et online marketingbureau. Optimer hjemmeside med hjælp fra professionelle og kompetente mennesker, så er du sikker på, at alt er, som det skal være.
Rigtig mange ting, kan du sagtens lære at gøre selv, men hvis du sidder i en stilling, som ikke fokuserer udelukkende på online markedsføring, vil du opleve, at det tager rigtig lang tid fra dine andre arbejdsopgaver, der naturligvis også skal prioriteres.
Det er netop grunden til, at mange vælger at outsource deres online markedsføring. Så kan alle få lov til at gøre det, de er bedst til, og det der bringer mest værdi til virksomheden.